Oto fragment manifestu okrętowego statku którym przypłynął pradziadek do Stanów w 1913 roku.
| Associated Passenger | Date of Arrival | | Port of Departure | Line # | |
| Bartoszewski, Ignacy | October 13, 1913 | | Bremen | 0013 | |
Name | Gender | Age | Married | Ethnicity | Place of Residence |
0012. | Budnicki, Kasmir | M | 19y | S | Russia - Polish | Przewos, Russia | |
0013. | Bartoszewski, Ignacy | M | 46y | M | Russia - Polish | Chehmica, russia | |
0014. | Nowicki, Stanislaw | M | 27y | M | Russia - Polish | Witowez, Russia | |
0015. | Mikelanis, Mania | F | 20y | S | Russia - Polish | Jenapol, Russia |
A oto statek na którym przypłynął. Aż wierzyć się nie chce że mieścił tylu pasażerów.
Photo: Peabody Essex Museum
Wybudowany przez J.C. Tecklenborg w Geestemunde w Niemczech w 1899 roku. Ważył 7431 ton, długi na 429 stóp i 54 stopy szeroki. Silnik parowy, dwie śruby. Osiagał prędkość 13 węzłów. Mieścił 1997 pasażerów (108 w drugiej klasie i 1889 w trzeciej klasie) |
Zbudowany został dla North German Lloyd, pływał pod niemiecką banderą w 1899 roku nazwano go Frankfurt. Pływał wielokrotnie z Bremerhaven do Nowego Jorku. |
W 1919 roku poddał sie Wielkiej Brytani gdzie w 1922 został przemianowany na Sarvistan. Zezłomowany w Japoni w 1931 roku. |
A tym statkiem przypłynął do Stanów w 1923 roku. Wygląda już dużo poważniej.
Photo: Andreas Hernandez Collection
Wybudowany przez Cantieri Navale Riuniti, Muggiano, Italy w 1908 roku. Ważył 8,996 ton. Długi na 476 stóp i szeroki na 55 stóp. Silnik parowy, dwie śruby. Osiągał prędkość 16,5 węzła. Na pokład zabierał 2650 pasażerów. W przeciwieństwie do Frankfurtu miał pierwszą klasę do której wchodziło 30 pasażerów ponadto 220 w drugiej klasie i 2400 w trzeciej. |
Wybudowany został dla La Veloce Line i nazwany America. Pływał pod włoską banderą do 1928 roku. |